mag mijn werkgever geld inhouden zonder mij dit vooraf kenbaar te maken?

Het ging goed
Totdat onze werkgever conform cao wilde gaan werken, toen ontdekten wij
dat we al jaren lang elke dag een uur te veel werkten.
Hier deden wij echter niet moeilijk over, en vanaf dat moment gingen wij conform cao werken.
Ook bleek uit de cao dat de opstapplaats van de werknemers
In een door de werkgever beschikbaar gestelde bedrijfswagen
Mag worden gezien als eerste werkobject en dus aanvang werkdag.

de werkgever dit niet zitten en wilde
Dat wij de eerste en laatste 45 minuten moesten rekenen als eigen reistijd.
Hierop werd door ons niet in gegaan, en we gingen vervolgens conform cao werken.

Nu na 1.5 jaar wordt plotseling 14 uur op mijn loon ingehouden omdat ik volgens de werkgever te weinig heb gewerkt.
Hij wil de reistijd naar de eerste klus en vanaf de laatste klus gaan zien als eigen reistijd.
Hierbij gaan rekening houdend met de 45 minuten die ik dagelijks naar de opstapplaats van de bedrijfswagen rijd en smiddags weer 45 minuten terug.

Hij hield het op de uren die hij kon zien.
Dit was voor hem zichtbaar dmv een blackbox in de auto,
Die naar zijn zeggen enkel bedoeld is voor "km-registratie"

Naar mijn mening mag een werkgever niet zonder een voor onderzoek van het college bescherming persoonsgegevens of zonder mijn toestemming mij controleren via een persoon volgsysteem.

En mag hij mijn loon ook niet 14 uur inhouden aangezien ik een contract heb van 38 pw.

Heb ik hier gelijk in? En hoe kan ik het beste omgaan met deze situatie?.

Mvg a

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De enige die hier een goed en onderbouwde reactie op kan geven is een juriste of rechtsbijstand. Ga dus met je vragen naar een rechtsbijstandverzekeraar en als je niet verzekerd bent dan naar een gratis juridisch loket. Jij hebt ook rechten! Stem nergens mee in totdat je hulp hebt gezocht.