Dit staat op de site van Digid: Er is geen minimumleeftijd. Iedereen die in het bezit is van een burgerservicenummer en ingeschreven staat in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) kan een DigiD aanvragen. De overheidsinstellingen die aangesloten zijn op DigiD, bepalen echter zelf of iemand gerechtigd is een dienst te gebruiken.

Er is dus geen minimum leeftijd voor een DigiD, maar het kan wel zijn dat bepaalde websites van instanties je niet toelaten met DigiD, onder een bepaalde leeftijd.