Waar moet ik te veel betaalde belasting van het UWV invullen bij mijn belastingaangiften?

In December heeft het UWV mij te veel ziektegeld uitbetaald (netto), Dit heb ik in Januari terug moeten betalen (bruto). dit Netto - bruto verhaal zit hem volgens het UWV in de 2 verschillende jaren en dat zei toen hun jaar al hadden afgerond. Hun fout geven ze toe, maar de enige manier om dit terug te krijgen is om het teveel terugbetaalde bedrag terug te vragen via mijn aangiften. Maar welk bedrag op mijn specificatie moet ik dan precies hebben en waar moet ik dit bij mijn aangiften invullen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je krijgt van het UWV een jaaroverzicht, dat is leidend. Dat moet je opgeven voor 2011. De belastingdienst heeft die gegevens ook en controleert daar extra op. Als je aangifte doet over dit jaar zul je weer een jaaroverzicht van het UWV daarvoor krijgen en het geld terug krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet van het UWV een jaaropgave krijgen waarop te zien is hoeveel er is terugbetaald. Dit terugbetaald bruto bedrag vermindert je inkomen. Je kan eenvoudig een m1nnetje (-) voor het negatieve inkomen zetten. Daardoor wordt je inkomen vermindert. Eventueel kan je ook je Voorngevulde Aangifte downloaden. Daar moet ook de terugbetaling zijn opgenomen.

Het UWV kan je niet alles kwalijk nemen. Zij zijn afhankelijk van de aanlevering van gegevens. Ziekteweg, werkloosheid, arbeidsongeschiktheid volgens elkaar nogal eens op. Dan ben je snel een aantal weken (of maanden) verder voor alles op orde is.
fisbel