Waarom kost ondersteuning bij WinXP 72 euro?

Is dat moreel wel verantwoordelijk? Waarom geen gratis telefonische support? 'T wordt nl. altijd (door MS-fanboys) geroepen dat je er support bij krijgt als je een legale Windows koopt.
Dat klopt dus gewoon niet??

Weet jij het antwoord?

/2500

De meeste softwarebedrijven zoals Microsoft geven gratis support bij problemen (d.m.v. patches en uodates), maar vragen aan de helpdesk zijn bijna altijd gebruikersvragen. Hiervoor wordt vaak een apart service contract afgesloten, zoals in jouw voorbeeld. Grote bedrijven als HP en Dell die de software meeleveren bieden deze support zelf aan klanten. Er is wel gratis support mogelijk via een zeer groot aantal gebruikersgroepen, voor een groot deel vallen die ook onder Microsoft. De betaling waar je op doelt is vooral bedoelt als drempel voor de directe support via mail, chat of telefoon. Toegevoegd na 4 minuten: In antwoord of dit moreel verantwoordelijk is? Ja, want zo kan de prijs van de software zelf omlaag en kunnen klanten kiezen of ze extra support nodig hebben en van wie je die wilt hebben. De MS-fanboys die je noemt hebben ongelijk dat bij het kopen van een legale Windows CD er recht is op telefonische support. Wat je voor dat bedrag meestal ook krijgt is directe support door mensen met verstand van zaken. Dat mag je dan weer wel verwachten.

Ja, dat is moreel verantwoordelijk, want op www.goeievraag.nl kun je terecht met al je supportvragen. Gratis! (en wat betreft de praktijken van MS heb je gelijk!)

Windows is zo'n krakkemikkig product, dat als MS ondersteuning zou moeten verlenen, dat ze dan in no time failliet zouden zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100