Als je langer dan 60 dagen in het buitenland werkt is het dan fiscaal gezien juist dat je daggeld vergoeding met 50% verminderd wordt ?

Mijn werkgever beweert dat na 60 dagen de daggeldvergoeding bij werken in het buitenland gehalveerd wordt omdat hij anders belasting moet betalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb een tijdje in het buitenland gewerkt. Ik heb hier niks nadeligs aan ondervonden met de fiscus. Het ging om een periode van 4 maanden. Ik betaalde aan de Canadese overheid belasting over mijn inkomen dat was het enige verschil.

Bij het betaald werken in het buitenland moet je wel een andere zorgverzekering pakken, deze keren namelijk niet uit als je betaald werk verricht in het buitenland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Michiel, bedankt voor je reactie echter het gaat om een daggeld vergoeding, niet om inkomen.
De daggeld vergoeding is bedoeld voor ontbijt, lunch en diner met een extra gedeelte voor kleine uitgaven zoals bijv. parkeergeld etc.
Deze vergoeding staat los van je inkomen en andere toeslagen maar wordt na 60 dagen buitenland gehalveerd met 50% omdat er dan kennelijk belasting door de werkgever over betaald moet worden. Mijn werkgever wil daar geen belasting over gaan betalen en hanteert dus de 50% vermindering.
Redenering is dat de belastingdienst van mening is dat je bij een langdurig verblijf binnen 2 maanden wel weet waar je goedkoop boodschappen kunt doen danwel goedkoop kunt eten.
Ik weet van een regeling binnen de ministeries dat ze dat zo doen maar kan er niet achter komen of dit fiscaal gezien ook zou moeten.