Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten mijn ouders tekenen voor activeren van internetbankieren bij rabobank?

Ik heb sinds vorige week een eigen bedrijf, ben nog minderjarig maar ik zou het makkelijk vinden als ik inzicht heb via internetbankieren in mijn rekening zodat ik kan zien of betalingen e.d. al binnen zijn.

Mijn ouders kunnen als ze op de bank kijken wel mijn rekening zien, maar ik kan met mijn pas niet internetbankieren.
Daarom wil ik dus weten of als ik naar de rabobank ga om internetbankieren te activeren op mijn pas, ofdat mijn ouders daar dan ook voor moeten tekenen ofdat ik dit alleen kan gaan laten doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

zolang je nog geen 18 bent, moeten je ouders ook tekenen voor jou, om te kunnen internet bankieren.

Toegevoegd na 19 minuten:
dit is niet alleen bij de rabobank het geval, maar bij iedere bank in nederland
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kinderen hoefden pas vanaf hun 18e te betalen en hadden ook internet bankieren, met een jongerenrekening hoeft dat dus niet, voor zover ik weet.
Handelingsonbekwaam noemt men dat juridisch gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met rechterlijke toestemming kun je handlichting krijgen, d.w.z. bevoegd worden om bij bepaalde zaken te handelen alsof je meerderjarig bent.
Loop eens binnen bij de Kamer van Koophandel en laat je mondeling en schriftelijk (brochure?) voorlichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding