Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Jaarrekening, t/m 31 december 2011 of t/m moment van schrijven?

Voor een werkgroep, onderdeel van een organisatie van vrijwilligers, moet ik de jaarrekening gaan schrijven. Moet ik de inkomsten en uitgaven tot en met 31 december gebruiken, of moet/mag ik ook de inkomsten en uitgaven van de afgelopen 6 weken daarin meenemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De jaarrekening heeft betrekking op 2011.
Dus ook inkomsten/uitgaven die in 2010 zijn ontvangen/betaald, maar betrekking hebben op 2011 (bijvoorbeeld vooruitbetaalde contributie, vooruitbetaalde abonnementen.)
En ook bedragen die je in 2012 heb ontvangen/betaald die betrekking hebben op 2011. Bijvoorbeeld facturen die je in 2012 hebt ontvangen voor werkzaamheden in 2011.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord, is er ook nog een bepaald format waar ik bij het maken er van rekening moet houden? (+je trouwens ;)
ronron1212
12 jaar geleden
Ja balans winst en verliesrekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die wie was ik idd al van plan te gebruiken. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Een jaarrekening gaat echt over het jaar (zoals het woord eigenlijk al zegt). Je moet dus van 1 januari 2011 tot en met 31 december 2011 beschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! +je

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding