Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Recht op vakantiegeld UWV?

Mijn man zit door een Burn out al bijna 2 jaar in de ziektewet bij het UWV , heeft hij dan ook wel recht ( naast de wekelijkse betalingen) op wat vakantiegeld? Krijg je dat van het UWV?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Nikema,

Ook bij een ziektewet-uitkering van UWV heb je recht op 8% vakantiegeld.

Dit wordt echter niet gereserveerd en in de maand mei uitbetaald (zoals bij de WW, WIA en Wajong). De ziektwet-uitkering wordt wekelijks inclusief vakantiegeld betaald.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/uOJucg.


Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja, ook op een ziektewet uitkering heb je recht op vakantiegeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je inkomen krijgt van uwv heb je recht op vakantiegeld

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S krijgt ie van ze werkgever geld of van het uwv want als ie van het uwv elke maand geld krijgt dan is het vanzelfsprekend dat ie ook vakantiegeld daar van krijgt zo niet dan van ze werkgever waar die loon van krijgt vanzelfsprekend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij al 2 jaar thuis is dan moet je toch al een keer vakantiegeld hebben ontvangen meestal is dat in mei soms in juni. Dus ik weet het niet maar je zou het al moeten weten. Het antwoord is in elk geval ja je behoort in de ziektewet vakantiegeld te krijgen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
UWV keert loon uit Inc. 8% vakantie toeslag en niet 1x per jaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min is niet van mij, maar ik heb zelf een uitkering, wia om precies te zijn en krijg 1 keer per jaar vakantiegeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is correct +
Net als bij uw werkgever bouwt u met een uitkering iedere maand vakantiegeld op. U krijgt uw vakantiegeld elk jaar in mei. Stopt uw IVA-uitkering eerder? Dan krijgt u uw vakantiegeld uitbetaald in de laatste maand dat u nog een uitkering ontvangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding