Wie staat in zijn recht? internet koop

Ik heb 2 maanden geleden via paypal iemand een bedrag overgemaakt voor 2 producten die men tekoop had. Nu had ik door persoonlijke omstandigheden de afgelopen 2 maanden na betaling niets meer laten horen. De verkoper geeft aan de producten niet meer te hebben, en zegt; pech gehad. Mag dit zomaar? ik begrijp best dat ik wat had moeten laten weten maar in principe is het mijn product, ik heb er tenslotte al voor betaald. Natuurlijk erken ik mijn fout en zou het best kunnen dat de verkoper een goede reden had de producten te verkopen, wat zou hiervoor een goede oplossing zijn?

Bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De meest nette manier is dat de persoon waaraan je het geld over hebt gemaakt jou het bedrag terug geeft. Op die manier heeft de verkoper de koop ongedaan gemaakt omdat jij niets meer hebt laten horen (als dit nodig was).

Mocht de verkoper jou het geld niet terug willen, dan kun je altijd even contact opnemen met het juridisch loket. Zij geven je gratis juridisch advies in dit geval en dan weet je precies wat je wel en niet moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed, dit antwoord. Ik zou willen toevoegen: paypal is ook een PRIMA mediator. Die hebben het totaal niet op verkopers die wel incasseren, maar niet leveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De koper heeft inderdaad later nog contact opgenomen en alsnog gevraagt het op te sturen. Helaas had ik het product al aan iemand anders verkocht en heb ik het geld teruggestort op meneer zijn rekening.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kan je dit via paypal rechtstreeks aangeven.Zij gaan de verkoper aanmanen om het geld terug te storten daar zij kopersbescherming bieden.Voortaan meteen na de overmaking van je geld de verkoper een bericht sturen waarin je zet waar hij/zij na ontvangst van het geld het pakket naartoe moet sturen.