Kan iemand mij uitleggen hoe de afkoop van mijn pensioen wordt berekend.?

Ik heb bij 1 werkgever een pensioen opgebouwd. Bij deze werkgever heb ik 11 maanden gewerkt. Ik heb op mijn UPO een bedrag van 127 euro staan dat ik p.j. zou krijgen als ik per 31-10-2010 niet meer werkzaam zou zijn bij mijn werkgever. DIt is het geval. Ik ben benieuwd wat ik krijg als het pensioen af zou laten kopen. En hoe wordt dit berekend. Tevens heb ik nog een pensioenopbouw van juni 2002 t/m januari 2010. Deze is niet overgedragen en samengevoegd met het pensioen van 127 p.j. dat ik volgend jaar af wil kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het hangt ervan af wat er in het pensioenreglement staat of je het wel mag afkopen.
De afkoopsom is altijd de contante waarde van de uitkeringen minus de contante waarde van de premies.
plus een korting voor gederfde inkomsten voor het pensioenfonds. Die 127 is al een premievrij bedrag.
Ik denk dat de afkoopsom, als je die al wordt toegestaan, rond de 1000 euro zal liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand met als naam xxx1980 zal waarschijnlijk in 1980
geboren zijn, dat is nog ver van de pensioendatum. Als je heeeel vroeger actuarieel rekenaarster bent geweest zal je toch ook wel beseffen dat daarom het bedrag veeeel lager zal zijn. Rest van je uitleg vindt ik wel duidelijk. ;-)