Hoe kan ik mijn NUON maandrekening betalen zonder betalingskenmerk?

Ik wil mijn maandrekening overmaken via ING maar ze accepteren in dit geval geen betaling zonder kenmerk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

via bankgiro overmaken ipv acceptgiro
wel alle gegevens invullen bij kenmerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, Nuon stelt sinds enige tijd een betalingskenmerk verplicht indien u betaalt via internetbankieren. Op de maandelijkse acceptgiro van de Nuon staat het betalingskenmerk. Voer dit kenmerk in in uw betaalomgeving van internetbankieren. Ontvangt u geen acceptgiro's meer? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice voor het opvragen van het kenmerk. Beetje lastig maar schijnbaar noodzakelijk om fraude te voorkomen aldus een medewerkster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af welk soort fraude er mee bedoeld wordt. De hoofdreden van het verplichte betalingskenmerk is volgens mij dat in dat geval de binnenkomende betalingen geautomatiseerd verwerkt kunnen worden. Zonder betalingskenmerk zou een medewerker van Nuon persoonlijk naar de binnengekomen betaling moeten kijken om die aan de juiste klant en juiste openstaande nota te koppelen.