Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

auto onderhouden als je in GKB zit??

ik heb een saneringskrediet bij een Gemeentelijk krediet bank, waar ik 3 jaar een vast bedrag moet terugbetalen, mag je tijdens deze traject een auto hebben als je het kan betalen? en kan je ook vervroegd aflossen als je bv keertje extra geld heb zodat je eerder dan 36 maanden klaar bent? heeft iemand ervaring of weet hoe het zit ???

liefs tyra

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even een vraagje.
Hebt inkomsten uit werk of uitkering?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een sanerings krediet is toch in feite een lening

en geen schuld sanering waarbij direct de gkb invloed heeft op je betalingen ?
dan zou dat wel kunnen

maar als je in de schuldsanering zit
als zeg maar je huur gas licht etc vanuit gkb worden betaald en je zeg maar alleen leefgeld krijgt
dan is je auto waarschijnlijk vermogen dat je moet inzetten voor afbetaling.
alleen als je je auto nodig hebt voor behoud van je werk
of eventueel handicapt ???
dan is het een " eerste levensbehoefte"

maar wat ik uit je verhaal haal is dat je gewoon een lening hebt gekregen waarmee je schulden zijn betaald?
en dus heb je blijkbaar je geld noh in eigen beheer
geen leefgeld ? huur en gas n licht nog zelf betalen ?
dan mag je een auto hebben lijkt mij
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Dat zou je in de voorwaarden van je krediet moeten kunnen terugvinden.
Bij schuldsanering mag het niet, maar dan krijg je ook direct een formulier waarop een opsomming staat van wat je moet doen, met daarbij ook: als u een auto bezit, moet u die verkopen.
Vervroegd aflossen: ook dat zou in je voorwaarden moeten staan. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat het niet zou mogen - stel je gaat nu zo'n overeenkomst aan en over een jaar gaat het je financieel veel beter, dan lijkt me dat aflossen mogelijk moet zijn.
Wil je het zeker weten, bel dan de GKB om het na te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding