Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke boete krijg je als je verzekering onrechtmatig opzegt?

Ik wil mijn autoverzekering opzeggen maar de te respecteren termijn van 3 maand vóór vervaldag is verstreken.
Welke boete staat mij te wachten als ik toch opzeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Foei! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
590 contra 295???
ItisILeClerc
12 jaar geleden
gewoon, éen jaarpremie wel een vreemde verzekering trouwens - die van mij kan ik dagelijks stopzetten, met onmiddellijke ingang

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het goed is geen. Alleen de opzegdatum wordt anders. Met een 1 jarige contract zit je hier nog tot die tijd (1 jaar) aan vast. Heb je al langer dan die 1 jaar de verzekering mag je per maand opzeggen.

In de bron wordt je exacte voorbeeld besproken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie net dat je in Belgie woont. Mijn antwoord gaat over de situatie in Nederland. Ik laat mijn antwoord wel staan voor eventuele bezoekers uit Nederland die een soortgelijke vraag hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je leuke link. Aangehaald systeem is in Belgie niet wettelijk, maar sommige maatschappijen passen deze regel wel toe. De mijne echter niet...
Inmiddels de algemene voorwaarden van mijn maatschappij op internet opgezocht.Er is geen boete voorzien. Een volledig jaar dient vergoed te worden. Zit niet anders op dan 1 jaar te wachten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding