Hoeveel cijfers moet een Giro rekening hebben?

Ik wil een overschrijvingskaart invullen maar ik loop vast bij het stukje; Naar rekening. Ik heb zeven cijfers gekregen, moet ik er nog bij vermelden dat het een giro rekening is in het vakje zelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is gebruikelijk om een girorekening te laten beginnen met de hoofdletter P. Dus giro 555 wordt op je overschrijvingskaart P555.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
giro 555 heeft ook maar 3 cijfers terwijl er 10 vakjes zijn. mag/kan dat dan gewoon?
bamibal
12 jaar geleden
Dat is omdat "gewone" bankrekeningen wel 10 cijfers hebben, en overschrijvingskaarten voor zowel giro- als bankrekeningen gebruikt kunnen worden.
bamibal
12 jaar geleden
Of 9.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oohw oke, maar dan is het toch raar dat de bankrekening naar wie ik het wil sturen maar 7 cijfers heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel een girorekening sorry
Amadea
12 jaar geleden
Die P is nergens meer voor nodig, aangezien de Postbank niet meer bestaat. De ING heeft gewone banknummers net als alle andere banken. Voor de duidelijkheid is het wel handig de cijfers in de laatste zeven vakjes in te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt !