Iemand van financieel advies voorzien.
O.A. op het gebied van spaargelden, leningen, verzekeringen, beleggingen, betaalrekeningen etc;

Toegevoegd na 1 minuut:
Tevens dient een financieel adviseur te kunnen adviseren op financieel gebied bij bepaalde speerpunten in het leven van een persoon. Bijvoorbeeld bij het overlijden van iemand, bij de geboorte van iemand, bij het met pensioengaan van iemand, bij het eerder stoppen met werken, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw financiële positie over de komende tijd bekijken. Dus wat is je inkomen in de komende jaren, waar zitten er gaten in je inkomen en hoe is dat aan te pakken. Bijvoorbeeld om te sparen, een lijfrente te nemen, afhankelijk van je situatie zodat het bedrag wat je netto overhoudt maximaal is en ongeveer gelijk in de komende jaren is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoofdzaak van een financieel adviseur, zoals de meesten onder ons hen kennen is toch wel, de mensen van het nodige advies te voorzien rond allerhande financiële producten en aanverwante geldzaken en hun hier ook zo goed mogelijk in bij te staan.
Dit kan gaan van budgetbeheer tot schuldbemiddeling tot zelfs mensen te leren omgaan met geld en hun budget op een goede manier te beheren. Het kan ook zijn dat u advies geeft over financiële producten zoals pensioensparen, levensverz, fiscaliteit, successieplanning zaak-schadeverz. zoals brand, auto, gezin en zelfs hospitalisatieverzekering. Allerhande informatie geven rond leningen, en vooral dan hypothecaire leningen kan ook tot 1 van de taken horen van een financieel adviseur of loketbediende of plaatselijk agentschapbeheerder, en ga zo maar door... Zeer veel mogelijkheden in ieder geval!
Het is hij, die fungeert als bemiddelaar tussen enerzijds de belangen van de klant en anderzijds de belangen van de bank of verzekeringsmaatschappij. Dit vooral bij schade, betwistingen of wanbetalingen.

Een zeer gevarieerde job met zeer veel mogelijkheden en keuzes. Het zijn ook vaak mensen met een zeer brede kennis van en rondom het financiële gebeuren.