Wat zijn redenen waarvoor de bank je rekening kan blokkeren en pinpas kan innemen? (zie uitleg)

Mijn ex geeft aan dat zijn rekening is geblokkeerd door ING en zijn pinpas is bij pinnen 'ingeslikt'...Hij geeft zelf aan dat ING zegt dat ze vermoeden hebben dat er fraude gepleegd zou zijn met zijn rekening/ pas. Het duurt inmiddels al een par weken en hij kan nog steeds niets betalen, er zijn geen oplossingen en/of een andere rekening of deblokkering geweest. Ik heb vraagtekens bij verhaal ex...anders was er toch allang iets gebeurd???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (3)

Vaak blokkeert een bank alleen een rekening waar schulden mee zijn gemaakt, deze kan je dan weer beschikbaar maken voor betalingen als de schulden zijn afbetaald.

Het gaat vaak om leningen of rood staan bij de bank waarbij rente wordt gerekend en je er lang aan vast zit.

Als je nog iets krijgt van iemand zou ik dat cash vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend zijn pas is door dezelfde reden een keer ingenomen, alleen bleek dit dus een fout omdat hij de pas verkeerd gelezen had. Wel was het al wel sneller opgelost, hij kreeg een nieuwe pas (circa 1 week geduurd) maar dit is natuurlijk per bank verschillend. Dit kan dus best een reden zijn. Een andere reden kan dus ook zijn door achterstallige betalingen van de bank.

Mag ik vragen waarom jij je daar druk om maakt? Als jij nog geld krijgt van hem, krijg je dat wel als het opgelost is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij betaalt de hypotheek van ons huis waar hij nog in woont...that's why. Hou nog een beetje vinger aan de pols
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min (van wie?) Als hij verplicht is de hypotheek te betalen, dan betaald hij deze alsnog als alles is opgelost.
Als hij deze niet verplicht is deze te betalen maar het zo is afgesproken, dan heb je inderdaad een groter probleem.
Het kan zijn dat je ex in de schulden is geraakt. Dit kan je checken door zijn naam en geboortedatum in te voeren in het insolventieregister.

Als het een en/of rekening is die ook op jouw naam staat kan je de bank ook zelf proberen te bellen.