Hoeveel kost het per maand om op kamers te gaan?

Ik ga volgend jaar op kamers maar heb echt geen idee hoeveel dat gaat kosten. Weten jullie wat het per maand kost om op kamers te gaan? En zit bij het collegegeld ook je boeken en alles erbij? En hoeveel kost een studie ongeveer als je uit gaat van een rond bedrag. alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

verschild tussen de 200 en de 500 kan van alles zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beetje afhankelijk van waar en hoe je woont. Het budget van een wageningse student:

€229 aan kamer kwijt
€45 per week aan boodschappen en drank
€40 aan de kosten voor studieboeken
€25 aan vervoer (naast de OV-kaart)
€120 aan ontspanning, uitgaan en sport
€90 aan kleding
€91 aan verzekeringen, min 65 euro aan zorgtoeslag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kosten voor je kamer hangt af van de plek waar je gaat studeren, en of je een grote kamer wilt of een kamer van 10m2. Gem (250 euro schat ik)

Boeken moet je bij de meeste hogescholen zelf kopen, deze kan je vaak 2de hands kopen en zou je na het aanschaffen ook weer kunnen verkopen. ( rond de 50 euro p.m hangt af van je vakken uiteraard)

Qua boodschappen, als je vaak zalm eet kan het duurd uitvallen maar je hebt natuurlijk ook wasmiddel enz nodig wat het best duur maakt ( schat 150 p.w)

Hoop dat je er iets aan hebt