Kan het uwv de uitkering van mijn vader intrekken als ik 600 euro verdien?

Kan het uwv de uitkering van mijn vader intrekken als ik meer als 600 euro verdien? Nu ben ik 18 geworden en is hij iets gekort. Maar hoorde als ik meer als 600 verdien dat hij zijn hele uitkering kwijt is, Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om wat voor uitkering gaat het?

Het beste antwoord

zo ik denk van niet alleen als jij mij vraagt wel bij een bijstand uitkering v.d .gemeente als jij nog thuis woont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jouw vader een WW uitkering heeft, doet het overige gezinsinkomen, ook van de partner daar niets aan af.
Voor een bijstandsuitkering heb ik pas wel ergens gelezen dat men mogelijk in de toekomst inkomen van inwonende kinderen mee gaat tellen, maar nu is dat nog niet. Wel als de partner van je vader inkomen heeft, dit wordt wel van de sociale bijstand afgetrokken

Toegevoegd na 13 minuten:
het blijkt dus dat ik fout zat wat betreft de uitkering buiten de WW. Excuus daarvoor.
WW blijft zoals ik zei: jouw inkomen heeft daar geen invloed op
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Het inkomen van inwonende (meerderjarige) kinderen wordt wel degelijk nu al meegerekend. En dat is al jaren zo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt inderdaad. het inkomen van kinderen wordt meegenomen. ik was dan ook stomverbaast toen ik een reclame zag waarin bekend gemaakte werd dat dit nu nog niet zo is maar in de toekomst wel zo gaat worden!
anneliez
12 jaar geleden
niet gek dus dat ik dat niet wist
ronron1212
12 jaar geleden
Niet bij ww
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet bij anw, dus welke uitkering is van belang om een duidelijk antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alhoewel anw weer niet van het uwv komt, had ik even over het hoofd gezien......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een UWV uitkering hebt met een toeslag kan het wel uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een WAO uitkering betreft wordt er ook niet op gekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een wao uitkering betreft, wordt je ook gekort, als je alleenstaand ouder bent en het minimum aan uitkering krijgt, je gaat dan van 90% van het minimum loon, naar 70% van het minimum loon, je wordt dan als alleenstaande aangemerkt.
het laagste inkomen uit een uitkering voor alleenstaande ouders zal met kinderen onder de 18, 90% van het minimum loon bedragen, als de jongste 18 wordt dan wordt dat 70%, ook vervallen kinderbijslag, kindertoeslag en kan de huurtoeslag verminderen, het is dus normaal dat jouw vader er met zijn uitkering op achteruit gaat, hij zal echter, ondanks dat jij bijverdient, niet zijn uitkering kwijtraken, maar bij bepaalde uitkeringen wordt jouw inkomen wel bij het zijne meegerekend en dat kan weer tot vermindering lijden, echter is 600 euro niet voldoende, omdat dat onder het bijstandniveau zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een gedeelte van de tekst van de UWV site.

Hier staat alles zeer makkelijk beschreven. Het UWV geeft telefonisch ook advies. Ik zou de site even doorlezen. Mocht je er niet uitkomen kan je bellen.

Als ik niet kan rondkomen van mijn WW-uitkering
Komt u met uw WW-uitkering onder het sociaal minimum? Dan kunt u een toeslag op uw uitkering aanvragen. Het sociaal minimum is een bedrag dat iemand minimaal nodig heeft om van te leven. Dit bedrag is niet voor iedereen hetzelfde, maar hangt af van uw leeftijd en uw leefsituatie. Het bedrag varieert van ongeveer 70% tot 100% van het wettelijk minimumloon.
Vraag deze toeslag als aanvulling op uw inkomen binnen 6 weken aan. Komt uw aanvraag te laat binnen? Dan krijgt u mogelijk een korting op de toeslag. Krijgt u al een tijd een uitkering? En verandert er iets in uw situatie waardoor uw (gezins)inkomen lager wordt, bijvoorbeeld door een echtscheiding? Ook dan kunt u een toeslag aanvragen.