Ik wil permanente belijning aanbrengen op de vloeren in ons bedrijf, maar niks blijft zitten, wat is de beste optie?

Het is in een zeer vochtige omgeving (niet tijdens het aanbrengen). Tevens worden de lijnen zeer zwaar belast, met ijzeren bakken die er af en toe overheen schuiven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet hoe groot de oppervlakte is, maar de enige echt permanente belijning is natuurlijk die die in de vloer zelf is opgenomen : dus OF in twee kleuren beton gieten, OF tegelen met lijnen in een andere kleur. In de praktijk echter wordt er meest gewerkt met betonverf, die inderdaad om de zoveel jaar vervangen / bijgewerkt moet worden. Maar dat is wel aan slijtage onderhevig, dus in een vochtige omgeving wellicht niet geschikt. Betegelen of ingieten zal niet het goedkoopst zijn, en misschien haal je het er zelfs op de lange duur niet uit, maar het is absoluut het meest permanent. Geschilderde strepen echter zin vermoedelijk niet voor niets de meest gebruikte oplossing, vanwege de prima prijs/kwaliteit-verhouding. Het moet af en toe opnieuw, maar dat kost ook niet de wereld.

Ik zou een proef doen met wegenverf. Die kan goed tegen vocht en kan zwaar worden belast.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100