Wanneer gaat een financiële crisis over in een recessie?

We zitten in een recessie, wat is er verandert sinds gisteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tijdens een crisis verlies jij je baan
tijdens een recessie verlies ik de mijne werd eens door iemand gezegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat moet je zeker opvatten als 'ik' is alleen mijzelf en 'jij' de rest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanaf vamiddag ongeveer

Het beste antwoord

Er is een recessie als er 2 kwartalen achter elkaar een negatieve groei is (ook wel krimp).

De financiele crisis heeft er tot voor kort voornamelijk voor gezorgd dat de groei geremd werd, oftewel de economie groeide niet meer zo snel als voorheen. Nu groeit de economie helemaal niet meer, maar krimpt deze.

Wanneer de economie lange tijd blijft krimpen heet dit een depressie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Goed gezegd. Zo is het :)