Hoeveel mag ik bijverdienen als ik kinderalimentatie krijg en studiefinanciering?

Ik krijg kinderalimentatie 159,33 euro per maand, ik heb ook studiefinanciering. Een tijdje terug wist ik hier zelf nog het antwoord op en kwam ik uit op 333 euro per maand en daar zit dan de alimentatie dacht ik bij. Maar nu ben ik dus even kwijt hoe ik hier ookal weer aan kwam en vroeg me dus af of iemand het hier weet. (:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je mag voor de studiefinanciering in 2011 maximaal €13.215,83 bruto bijverdienen. Dat is dus €13.215,83 : 13 = 1016,60 per maand ( 12 maanden plus 1 maand vakantiegeld).

Kinderalimentatie is geen inkomen omdat het voor je kind is. Partneralimentatie geldt wel als inkomen, mar dat heb jij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niets uit. Het gaat er om dat het geld dat je ontvangt ook daadwerkelijk kinderalimentatie is. Op dat moment is het dus geld voor je kind en niet voor jou. (Dit betekent dat jij geacht wordt het te gebruiken voor de kosten van het levensonderhoud van je kind en niet van jezelf). Als het partneralimentatie is, dan is het geld wel voor jou en dan zijn het inkomsten. Het verschil zit hem er ook hierin: voor kinderalimentatie heeft de betalende partner al inkomstenbelasting betaald. Partneralimentatie wordt bij de ontvangende partner belast en is dus inkomen voor die partner.