als je een vast uren contract hebt niet.

bij een nul uren contract krijg je je zieke uren niet uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons bedrijf is het zo dat bij ziekte,een dag salaris wordt ingehouden,dus ben ik bv een dag ziek moet ik een dag salaris inleveren,blijf ik de hele week ziek,dan blijft het maar bij een dag inleveren.

Toegevoegd na 24 minuten:
Bij ziekte van de werknemer wordt bij elke eerste ziektedag een wachtdag ingehouden,
Dit betekend geen loondoorbetaling over het aantal uren dat gewerkt zou worden op de eerste ziektedag.
Per jaar worden maximaal 6 wachtdagen ingehouden.
Bij de 2e ziektemelding binnen 31 dagen,wordt maximaal een wachtdag ingehouden,
Zo staat het bij ons bedrijf op papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
een dag salaris of een verlofdag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons is dat ook een verlofdag voor de ingehuurde mensen, van een soort uitzendbureau
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen verlofdag maar salaris dus een dag geen geld.
itsme
14 jaar geleden
In veel CAO's wordt bij de tweede keer ziekmelden (per jaar) de eerste dag daarvan als verlofdag afgeboekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
p.s. ik werk voor een ICT bedrijf, die hebben doorgaans geen CAO (tenzij je bij de grotere beursgenoteerde jongens zit ;))
Sla de voor jouw geldende CAO erop na! Wettelijk krijg je geen 100% tijdens ziekte. Maar..., in de meeste CAO is geregeld dat werkgever 100% uitbetaalt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook bij een 0 uren contract krijg je uitbetaald.dan word het gemiddelde aantal uren genomen wat jij de afgelopen periodes heb gewerkt.daar van krijg je dan bv via een uitzend buro 70 % van je werkgever en 21% van het uitzend buro.
dit weet ik omdat ik vorigjaar ook 1 jaar voor het uitzendburo heb gewerk,maar aangenomen was door mijn werkgever en dus het eerste studie jaar alles via een uitzend buro ging.

heb je een contract van bv 120 uur krijg je gewoon 120 uur 100 % uit betaald.dit echter wel het eerste jaar,daarna word het 70 % en als je geluk heb vult je werkgever het aan,maar dan moet je wel laten zien dat je bezig bent om terug te keren om weer aan het werk te kunnen.over het precieze aantal % na welke periode kan wel verschillen per brache en kan je beter even je cao na lezen of uwv even bellen!!