Een vriendin is een half jaargeleden mijn iPod touch kwijtgeraakt en wilt mij het afgesproken eerst niet terugbetalen, wat nu?

Ze negeert mijn berichten, en ik ben er helemaal klaar mee. Ik spreek haar nooit meer in het echt vanwege dit akkefietje.. Heeft iemand enig idee wat mijn rechten zijn en wat ik voor stappen kan ondernemen? Groetjes gns

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik vrees dat je hier weinig tot niets kan tegen ondernemen hoor. Jij hebt haar dat voorwerp toevertrouwd. Zal je onderling moeten oplossen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de vriendin civiel aansprakelijk stellen. immers zij was verantwoordelijk voor de ipod, nadat ze het apparaat van jou te leen had gekregen.

stel haar eerst schriftelijk aansprakelijk. als dat allemaal niks uithaalt kun je een en ander uiteindelijk zelfs ter beoordeling voorleggen aan de rechter. dat laatste is een boel gedoe, voor wellicht een kleine zaak, weet nl niet precies over welk schadebedrag we nu praten.

de vriendschap is nu eigenlijk al voorbij, zoals je schrijft, dus dat staat je in elk geval niet meer in de weg om stappen te ondernemen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Je kunt haar sms-en en zeggen dat jullie het samen moeten oplossen. Eisen dat ze reageert en zeggen dat als ze geen contact met je opneemt dat je dan - evt. samen met je ouders/een ouder contact opneemt met haar ouder(s) om het te regelen.
Kijken of dat helpt? Als ze dan nog niet reageert, dan inderdaad naar haar ouders stappen.
Wel netjes blijven want dan kun je de sms ook aan haar ouders laten lezen als "bewijs".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is de rechts en wet winkel bellen.
Die geven je (gratis) juridisch advies.