hoe weet je dat een incassobureau veelste veel incassokosten vraagt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er maar vanuit dat ze altijd veel te veel vragen. Ze verdienen er goed aan en ook de opdrachtgever vraagt extra geld i.v.m. rente, extra kosten en. Je bent dus altijd heel erg duur uit met een incassobureau.

Antwoorden (2)

Misschien dat je hier iets aan hebt,

http://www.incassokosten.com/I4.htm

Je kan hier ook een brief downloaden mocht er teveel zijn berekend.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoogte van de vordering Te berekenen incassokosten (exclusief BTW)
van €1 tot €250 €37
van €250 tot €500 €75
van €500 tot €1.250 €150
van €1.250 tot €2.500 €300
van €2.500 tot €3.750 €450
van €3.750 tot €5.000 €600
van €5.000 tot €10.000 €700
van €10.000 tot €20.000 €800
van €20.000 tot €40.000 €1.000
van €40.000 tot €100.000 €1.500
van €100.000 tot €200.000 €2.500
van €200.000 tot €400.000 €3.500
van €400.000 tot €1.000.000 €4.500
meer dan €1.000.000 €5.500

Her wordt er niet duidelijker op, maar als u op de link klikt ziet u ene duidelijker overzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets meer dan een link is wel gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan ook wel de hele tabel kopieren, maar als je op de link klikt zie je deze ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuttig of niet: Ze alleen maar ‘Ja’, ‘Nee’, een verwijzing of een link bevatten; antwoorden moeten altijd worden gemotiveerd. http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen Je had dus moeten plaatsen: Dit kan worden bepaald a.d.h.v. een tabel. Deze heb ik in een bron bijgevoegd. Afhankelijk van de vordering wordt een incasso bepaald. Iets in die trand + bron is een perfect antwoord. Een antwoord met: Misschien heb je hier iets aan + link bevat geen motivatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je nu zelf aangeeft wordt dit niet duidelijker. Als je even hierboven leest weet je ook dat dit niet mijn bedoeling was. Een link kopieren en plakken kan iedereen, dus een lap tekst ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, boodschap begrepen, doe dit nog niet zo lang. Zal het in het vervolg onthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen moet leren, vandaar dat ik je erop wijs.
Er zijn twee dingen die je moet weten over incassokosten: het eerste is dat er geen vaste regels voor zijn. Er zijn wel richtlijnen (het zogenaamde rapport voorwerk II wat in het vorige antwoord aangehaald is). Deze worden in beginsel door kantonrechters gevolgd, tenzij er afwijkende omstandigheden zijn. Bijvoorbeeld als de schuldeiser bijzonder veel werk heeft moeten doen om jou te laten betalen. (Dat werk moet overigens wel redelijk zijn: af en toe een brief sturen is redelijk, maar elke dag iemand langs de deur sturen en ieder ritje declareren niet).

Het tweede wat je moet weten is dat er voor de wet maar één soort buitengerechtelijke incassokosten bestaat. Veel incassobureau's proberen van alles en nog wat erbij te smokkelen: dossierkosten, bureaukosten, administratiekosten. Dat zijn allemaal synoniemen voor incassokosten, dus let op dat die bij elkaar niet boven rapport voorwerk II uitkomen.

Let ook specifiek op verborgen dubbele incassokosten. Zo hebben een aantal bedrijven afspraken in hun algemene voorwaarden waarbij zij administratiekosten in rekening brengen bij te laat betalen. Ook deze kosten zijn incassokosten! (zie bron voor een uitspraak). Bij sommige incassobureau's zie je deze kosten 'verdwijnen' in de hoofdsom, waardoor er niet alleen dubbele incassokosten gerekend wordt, maar ook dat het volgens het rapport Voorwerk net in een hogere categorie valt. Let hier dus op.