Mijn mentor heeft iemand uitgescholden wat nu te doen?

Mijn mentor heeft iemand uit een andere klas uitgescholden. Met best wel erge scheldwoorden, Wat is nu het beste om te doen de gene het zelf laten gaan, mee gaan of het zelf zeggen? En als ik het vertel aan bijvoorbeeld de teamleider wat zal er dan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het past een leraar niet, om zo woedend te worden, en dan nog scheldwoorden te gebruiken. Als een leraar 'kankerwijf' tegen mijn dochter moest zeggen, legde ik klacht neer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leraar die zo slecht zijn emoties controleert moet maar een ander beroep gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer heb jij voor het laatst voor een klas met onuitstaanbare pubers gestaan ?? Als een leraar 'kankerwijf' tegen mijn dochter moest zeggen, zou ik de jongedame eerst eens even flink aan haar oren trekken wat ze heeft uitgevreten om die goede man/vrouw ZO over de rooie te krijgen - en krijgt ze er van mij ongetwijfeld nog een flinke straf bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een spreekbeurt maar bij een leraar is het het beroep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onthoud de fout ligt 9 van de 10 keer, bij de leerling...
Provocerend gedrag lijkt wel normaal te zijn, kijken hoe ver je kan gaan.
Als je echt je neus in andemans zaken wilt steken, spreek dan de leerling aan op haar gedrag...
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Wat nu te doen? Je met je eigen zaken bemoeien, misschien?

Het beste antwoord

Indien het persoon in kwestie aanstoot neemt aan de gebezigde taal moet deze zelf tot actie overgaan.

Een dergelijk geval dient door het persoon zelf gemeld te worden aan decaan / directie van de school, als jullie getuige zijn geweest van het voorval kan het persoon jullie als getuige meenemen als er melding van gedaan wordt.

Jullie als groep kunnen hiermee ook naar het vertrouwenspersoon op school gaan en het geheel bespreken.

Bedenk in dergelijke gevallen altijd dat dergelijke dingen gebeuren in een opwelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan moet zij naar haar afdelingsleider gaan, misschien kan jij meegaan om te helpen. Het is wel zo dat afdelingsleiders over het algemeen vrij kritisch zijn over klagende leerlingen. Misschien is het voor je vriendin beter om het eerst proberen uit te praten met de mentor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst zou ik met degene gaan praten die is uitgescholden. Heeft hij er last van of maakte het hem niet zo veel uit? Als hij het wel vervelend vond, zou ik inderdaad naar je teamleider gaan of naar de mentor van degene die is uitgescholden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je er niet mee mengen. Is iets tussen de twee personen in kwestie. Als het je echt dwars ligt, vraag aan de menter, tijdens een gesprek onder 4 ogen dat je er niet prettig bij voelt en dat je niet weet wat je er mee aan moet. Wees netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de scheldwoorden op zich schokkend op jou persoonlijk overkwamen zou ik dat in een brief te kennen geven.
Ik zou die brief aan zowel de mentor als aan de teamleider sturen en dat ook in die brief vermelden.

Het uitgescholden persoon zal zijn eigen acties moeten ondernemen. In principe heb jij daar niets mee te maken.