Mijn mentor heeft iemand uitgescholden wat nu te doen?

Mijn mentor heeft iemand uit een andere klas uitgescholden. Met best wel erge scheldwoorden, Wat is nu het beste om te doen de gene het zelf laten gaan, mee gaan of het zelf zeggen? En als ik het vertel aan bijvoorbeeld de teamleider wat zal er dan gebeuren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Indien het persoon in kwestie aanstoot neemt aan de gebezigde taal moet deze zelf tot actie overgaan. Een dergelijk geval dient door het persoon zelf gemeld te worden aan decaan / directie van de school, als jullie getuige zijn geweest van het voorval kan het persoon jullie als getuige meenemen als er melding van gedaan wordt. Jullie als groep kunnen hiermee ook naar het vertrouwenspersoon op school gaan en het geheel bespreken. Bedenk in dergelijke gevallen altijd dat dergelijke dingen gebeuren in een opwelling.

Dan moet zij naar haar afdelingsleider gaan, misschien kan jij meegaan om te helpen. Het is wel zo dat afdelingsleiders over het algemeen vrij kritisch zijn over klagende leerlingen. Misschien is het voor je vriendin beter om het eerst proberen uit te praten met de mentor.

Allereerst zou ik met degene gaan praten die is uitgescholden. Heeft hij er last van of maakte het hem niet zo veel uit? Als hij het wel vervelend vond, zou ik inderdaad naar je teamleider gaan of naar de mentor van degene die is uitgescholden.

Als de scheldwoorden op zich schokkend op jou persoonlijk overkwamen zou ik dat in een brief te kennen geven. Ik zou die brief aan zowel de mentor als aan de teamleider sturen en dat ook in die brief vermelden. Het uitgescholden persoon zal zijn eigen acties moeten ondernemen. In principe heb jij daar niets mee te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100