Waarom valt het doek nu ook voor DSB Beheer?

Op Nu.nl las ik: ''Nu DSB Bank is omgevallen, zal ook het moederbedrijf van Dirk Scheringa's imperium failliet gaan.''

Waarom gaat door het faillissement van DSB Bank ook moederbedrijf DSB Beheer failliet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hobbypotje van Dirk Scheringa heet officieel DSB Beheer. Het is een BV die geld heeft ‘geleend’ van de bank DSB om de hobby’s van Dirk te financieren: zijn kunstverzameling, zijn schaatsploeg, AZ. In totaal heeft DSB zo’n 75 miljoen euro uitgeleend aan DSB Beheer. Uit jaarrekeningen blijkt dat het grootste deel van dat geld op de balans staat als ‘vergoedingssommen spelers’. Oftewel: de transferwaarde van de selectie.

Bij een faillissement van DSB gaat de curator op zoek naar geld om de crediteuren te betalen. Hoe schimmig de geldstroom van DSB naar DSB Beheer ook is – geld van DSB blijft geld van DSB. Ook als het in cadeauverpakking is weggeven aan een hobby-BV. Die 75 miljoen moet worden terugbetaald.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat hij zelf de stekker er uit getrokken heeft.
Wie zou er nu nog klant willen worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat DSB Bank min of meer de enige inkomstenbron was voor de hele groep, en de rest van de eenheden alleen maar geld kosten.