Dit port betaald logo herbruikbaar?

Voor het verzenden van een sportshirt vandaag een oude binnengekomen envelop uit de la van mijn vriendin gepakt. Wat blijkt het logo (zie foto) TNT Post Port betaald is niet afgestempeld of doorgekrast.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier de foto: http://i42.tinypic.com/ofydd5.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (3)

Bedrijven die port betaald gebruiken moeten deze post inleveren bij het postkantoor. Daar wordt de post geteld, en op deze manier afgerekend.
Het is dus geen postzegel, het wordt gebruikt om geen postzegels te hoeven plakken.
Als je het wilt gebruiken moet je dus de envelop inleveren op het postkantoor en dan de port voldoen.

Gooi je hem zo in de brievenbus is de envelop dus ongefrankeerd en betaald de ontvanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Port betaald word gestempeld door het bedrijf zelf daar zit een teller op de stempelmachine en zo word het afgerekend. Kan daarna zo in de brievenbus maar mag niet hergebruikt worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@deaal, je bent in de war met een frankeermachine, dat is wat anders dan port betaald.
Port betaald is voorgedrukt op de enveloppe.
Port Betaald geldt bij Partijpost niet voor particulieren. Weeg even de verzending en koop een postzegel online en dan op de bus doen:

http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hergebruiken van het portbetaald logo is strafbaar wegens fraude.

Het port betaald logo wordt niet afgestempeld of doorgekrast, deze post wordt niet verzonden via de brievenbus.

Niet alleen bedrijven maar ook particulieren kunnen portbetaald verzenden, de partij moet dan tenminste 2.500 stuks post gesorteerd op postcode bevatten.