Mijn koelvries combinatie met A verbruikt ongeveer 0.5 kwh per 24 uur. Is dat zuinig of loont het om een nieuwe aan te schaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb maar even gekeken op het internet en ik kwam de volgende site tegen:

http://www.milieuadvieswinkel.be/index.php/02.02.01.10.14

Met ongeveer 180 kwh per jaar(360 dagen x een halve kw) komt u dus niet gek weg.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

0.5 kWh in 24 uur...
dat is dus 0.5 / 24 = 20 Watt in een uur (gemiddeld).

Een beetje koelkast verbruikt zo'n 150 Watt.
Het lijkt me dus niet helemaal correct wat je hier stelt.

Klopt het wel, dan zou ik hem zeker houden....
Bedoel je te zeggen dat hij 500 Watt is, dan zou ik hem inruilen voor een betere....

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat de koelkast buitenshuis?
Denk eerst eens even na wat de aanschaf van een nieuwe kost.
Terwijl je nog een goed werkende koelkast hebt.

Het verbruik van jouw koelkast ,is niet echt hoog.
Dus gewoon laten staan.

Ik ken mensen die om de haverklap een ander apparaat kopen,,omdat deze zuiniger is.
En s,zondags staan ze in de rij bij de cafetaria,om patat te halen.
Sla je bijvoorbeeld een zondag over,dan heb je het verbruik van een iets duurdere koelkast(qua verbruik er al uit).
En hoef je geen andere te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het relativeren van de bezuinigingsdrift