Wat is de werkelijke datum ontvangen van inkomsten t.o.v. termijn waarin inkomsten/uitgavenverhouding wordt weergegeven?

Ik vraag mij het volgende af:

In het huishoudboekje als AFAS Personal worden enkel termijnen van de 1ste t/m 31ste van de maand gebruikt.

In welke mate geeft dit mij een nauwkeurig/goed beeld van de werkelijke situatie, gezien ik inkomen (studiefinanciering en zorgtoeslag) krijg rond de 20ste van iedere maand?

In mijn beleving heb ik zo namelijk geen goed beeld van wat werkelijk overblijft om te sparen etc....

Toegevoegd na 45 minuten:
Deze vraag graag gerelateerd aan AFAS Personal....;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dan bereken je een maand van de 20 ste tot de 20 ste

Doorloop je afschrijvingen van je bank en zet bij elke datum- bijvoorbeeld de eerste van de maand, wat je vaste afschrijving c.q kosten zijn. Dan weet je wat je overhoudt rond de 19e van de maand= dat is wat overblijft om te sparen.

Bij nibud kan je ook een gratis persoonlijke budget invullen en dan heb je ook ongeveer een idee wat je overhoudt om te sparen.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik bedoel eigenlijk dat je je maand van 20 tot de 20ste moet laten lopen en niet van 1ste tot de 31ste.

Toegevoegd na 13 uur:
Okay wat ik zelf heb gedaan is de persoonlijke budgetcoach van het nibud in een excelbestand over te hevelen