Kan ik bij de zorgverzekeraar zien wat mijn tandartskosten zijn geweest?

Tandarts stuurt de rekening naar de zorgverzekeraar, zie hem zelf dus niet. Nu ben ik aan kijken of de tandarts extrazorg die ik steeds betaal wel voordeliger is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
welke zorgverzekeraar? Ik zit bij Anderzorg en kan daar via internet precies zien wat er gedeclareerd is op mijn polis.

Antwoorden (2)

Als je de rekening zou willen zien kun je ook een kopie bij de tandarts opvragen. De rekeningen blijven altijd in het systeem staan. Als de rekeningen via een factoringmaatschappij verstuurd worden naar de patiënten dan kun je die daar opvragen. Succes! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk het wel.
Ik heb weleens mijn zorgverzekeraar gebeld om te vragen wat er tot nu toe aan tandartskosten is gedeclareerd en hoeveel er nog vergoed wordt in dat jaar. Zo kon ik bepalen hoeveel vullingen ik nog kon laten vernieuwen in het lopende jaar binnen de vergoeding.