Wat zijn de kosten van een werknemer?

Met andere woorden wat is een werkgever kwijt aan kosten voor in het in dienst nemen van een werknemer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Voor het in dienst nemen in principe niets als bedrijfskleding.Voor de rest kijk maar naar je bruto loon op de loonstrook dat moet je baas voor jou betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een werkgever moet een werknemer inschrijven bij de belasting wat al geld kost, daarnnaast moet de werkgever ook verzekeringen e.d. betalen voor de werknemer, op een loonstrook kun je dat allemaal precies zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Personeelskosten

Personeel kost u meer dan alleen salaris. U moet er rekening mee houden dat de personeelskosten ongeveer 30% hoger zijn dan het brutoloon. De personeelskosten bestaan uit:
1. Directe loonkosten

Dit zijn salaris, vakantiegeld, winstuitkeringen en provisies. Een werknemer heeft recht op minstens het minimum(jeugd)loon en vakantiegeld van minimaal 8% van het bruto jaarsalaris. In sommige bedrijfstakken moet u zich houden aan de voorwaarden die in een CAO zijn afgesproken.
2. Indirecte loonkosten

Dit zijn onder meer pensioen, reis- en onkostenvergoedingen.
3. Verplichte premies en bijdragen

Als u personeel in dienst hebt, dan moet u loonheffingen afdragen (loonbelasting/premie volksverzekeringen, inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet en premies werknemersverzekeringen).
Overige kosten en inhoudingen

U kunt afspreken om bedragen in te houden voor bijvoorbeeld pensioen, spaarregeling, personeelsfonds, representatie- en reiskosten, ziektekostenverzekering of andere verzekeringen waaraan een werknemer wil deelnemen.
Dit is als de werknemer is aangenomen,de vraag
in dienst nemen van suggereert dat het over kosten zou gaan in de aanloop naar het in dienst nemen zoals;personeels advertenties,screening,etc.
groet