Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mensen die hun hele pensioen op achtergestelde deposito's van de DSB bank hebben gezet niet vreselijk naïef geweest?

Geef toe dat ik ook zo'n achtergesteld deposito heb overwogen, maar vond het toch te mooi om waar te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik moet eerlijk zeggen, DSB is daar wel eerlijk over (geweest):

"Indien u een achtergesteld deposito van DSB Bank opent, krijgt u een vordering op DSB Bank, die achtergesteld is ten opzichte van alle andere crediteuren van de bank. Achtergesteld houdt in dat u bij een eventueel faillissement van uw bank als laatste het geld terugkrijgt. U loopt hierdoor het risico dat u uw (volledige) spaarbedrag misschien niet terugkrijgt. Daarnaast is het belangrijk om te vermelden dat het Achtergesteld Deposito niet valt onder het Depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. Dit betekent dat wanneer sprake is van een noodregeling of van een faillissement van DSB Bank, u voor dit product niet kunt terugvallen op het Depositogarantiestelsel."
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hebben ze vast pas geleden geplaatst, ze zijn niet gek hoor.
AWM
14 jaar geleden
Ik moet je gelijk geven.
Hier is de pagina een jaar geleden: http://web.archive.org/web/20080226180946/www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/ Er wordt een beetje gewaarschuwd, maar bij lange na niet zo uitvoerig. Maar dat het plurken zijn wisten wel al.

Andere antwoorden (3)

Nog erger dan naïef, het is oerstom! Je dient een dergelijk balangrijk kapitaal met veel zorg te 'begeleiden'.
Het is geen geld waarmee je beleggingsspelletjes speelt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn, vind ik het behoorlijk dom. Zeker ook nog met dat achtergesteld deposito. Fout ook van de DSB om dit niet aan te geven, maar je blijft verantwoordelijk voor je eigen daden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rudolf
14 jaar geleden
Je bent niet goed geïnformeerd. Op de website van de DSB stonden duidelijk de risico's aangegeven van een achtergesteld deposito en dat je je geld kwijt zou zijn wanneer de bank failliet zou gaan.
Lekker achteraf natrappen. Nee, het was niet vreselijk naief. Wie nu zijn achtergesteld deposito bij SNS, ABN, etc niet opzegd, die is pas naief
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, we hebben ice safe ook al gehad. Hoeveel voorbeelden moet je hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook aan risicospreiding kunnen doen.
Niet je hele hebben en houwen in zo'n gevaarlijk spaarproduct steken....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding