Ik heb een schuld opgebouwd op mijn school MBO 4, kan iemand mij helpen?

Ik heb 2 jaar een MBO 4 opleiding gedaan, dat betekent dat ik een schuld op heb gebouwd. Nu ga ik een niveau 2 opleiding doen, daardoor wordt mijn studiefinanciering een gift. is de schuld dan ook weg? Of moet ik alsnog gewoon die schuld betalen ( er is geen 10 jaar voorbij) ookal heb ik mijn diploma niveau 2.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Van de 2 jaar die je MBO 4 hebt gedaan, blijft de stufi die je ontvangen hebt staan als schuld.

Deze schuld vervalt alleen als je binnen 10 jaar een MBO niv 3 of MBO niv 4 opleiding behaalt.

De stufi die je krijgt tijdens je MBO niv 2 opleiding wordt wel een gift, als je hiervan je diploma haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet alleen dat als je een niv. 3 diploma haalt, dat je studiefinancering een gift wordt. Bij mij was dat zo en als ik een niv. 2 diploma had gehaald had ik alleen terug moeten betalen.