Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 4 augustus 18 jaar geworden. Ik krijg nu sinds oktober studiefinanciering. Hoef ik pas volgend jaar oktober voor het eerst lesgeld te betalen?

en hoef ik verder niks terug te betalen?
Want dat zou er op neer komen dat ik een jaar lang gratis school heb.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik doe mbo niveau 4.
Het staat inderdaad op ib-groep, maar ik vind het een beetje apart aangezien het lesgeld toch ergens vandaan moet komen? Ik wil niet ineens een rekening volgend jaar van 1000 euro krijgen. (of mijn ouders)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je heb volgens mij dan mazzel want je gaat lesgeld betalen als je op 1 augustus 18 ben. Dus volgens mij hoef je volgend jaar pas te betalen . Kijk voor info op de ib groep . Nl. P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de peildatum is 1 augustus, dus toen was je nog 17 en volgend jaar ben je wel 18 en dan moet je pas lesgeld betalen dus dit jaar mooi sparen voor volgend jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals mijn voorgangers al zeiden, je hoeft dit jaar geen lesgeld te betalen, maar je krijgt wel dit jaar je studiefinanciering. Ik zou dit geld apart leggen, want meestal moet je niet alleen je lesgeld betalen, maar ook je boeken en je schoolgeld en dat tikt aardig door. De studenten-ov is ook een fijn gegeven iets, nu kun je gratis door het land reizen. Uitsluitend of je kiest voor weekend of week. Veel plezier en geniet er maar van, want het is allemaal vrij prijzig =)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding