Ik wil wat korrels goud kopen. Waar kan ik dat veilig doen? Waar is de prijs het betaalbaarst? en de kwaliteit betrouwbaar?

Ik heb een klein bedragje geerfd en wil dat opzij zetten voor evt. barre tijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je wilt veilig, betaalbaar en kwaliteit. Het is voor een particulier bijna onmogelijk om dat goed te doen. Ga naar je bank, en laat die dat voor je regelen. Dan loop je geen kans beduveld te worden. Vraag in ieder geval advies!

Een betere manier is, om een goudrekening te openen bij de bank. Dan heb je er helemaal geen omkijken naar, en je profiteert volop van de eventuele stijging van de goudprijs.

Maar eigenlijk moet je als je een "klein bedragje" hebt geerfd daar geen goud voor kopen. Mensen die werkelijk zwemmen in het geld, en al voor tonnen aan spaargeld en aandelen hebben, kunnen goud kopen om de risico's wat te spreiden. Zij kunnen dat risico aan, omdat ze geld zat hebben.

Wat jij nu wilt is je indekken voor evt barre tijden, door goud te kopen. De kans is groot (zeker gezien de huidige prijs) dat als de barre tijden werkelijkheid worden, je dubbel de klos bent, omdat er geen enkele garantie is, dat de goudprijs gelijk blijft of doorstijgt.

Wees dus verstandig en zet dat geld gewoon op de bank. En ga eventueel met een klein gedeelte van dat bedrag een beetje voorzichtig beleggen. Succes!