Door fout van de scooter verzekering ben ik niet verzekerd. Kan ik onkosten verhalen op de verzekering?

Mijn scooterverzekering stond op de naam van mijn moeder. Omdat ik ging verhuizen zou de maatschappij de verzekering over zetten. Dit is fout gegaan van hun kant en mijn scooter was en is niet meer verzekerd. Per post moet het allemaal geregeld worden maar dat neemt tijd in beslag. Nu moet ik dus met de bus naar mijn werk in plaats van de scooter. Kan ik die onkosten declareren? Zo ja, hoe doe ik dat het beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat kan niet, je reiskosten van ov hebben niets met de fout van je scooterverzekering te maken. Toen had je verzekeringskosten en benzinekosten voor jezelf, nu heb je openbaar vervoerskosten. Reizen naar je werk is nooit gratis, probeer reiskosten bij je werkgever te regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doordat mijn brommer niet verzekerd was heb ik 2a3 euro per dag meer aan kosten gehad. Mijn baas kan er niks aan doen dat de verzekering een fout maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt niet meer kosten gehad, jij hebt die tijd ook geen premie hoeven te betalen namelijk naast de ov kosten. Ik weet niet war de premie is van een scooter ( ik gok maar op gemiddeld 50 euro), dan kom je nu op een financieel verschil van 83 cent per dag als ik 2,50 ov kosten per dag bereken. Als je naast deze premie ook de benzinekosten meetel zou je met je scooter zelfs hogere kosten hebben dan nu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De premie wordt jaarlijks betaald dus die ben ik sowieso kwijt.
Met scooter ben ik circa 5 euro per dag kwijt, met ov 10 euro per dag..dus zeg 2a3 euro per dag meer kwijt aan reiskosten. Verzekering is omgerekend zo'n 20 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, op die manier. Je kan enkel het bedrag van de premie terugvragen dat je scooter niet meer verzekerd was. Bijvoorbeeld: je hebt per 1 juni 2012 12 x 20 euro verzekering betaald t/m 31 mei 2013, en per 1 december 2012 bleek de scooter niet meer verzekerd kan je proberen de premie van 1 december 2012 t/m 31 mei 2013 terug te vorderen. Voor de reiskosten die je nu moet betalen met ov maak je geen kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Premie terugvorderen kan waarschijnlijk alleen van periode dat hij niet verzekerd is geweest. Wanneer hij weer verzekerd is loopt hij nog wel door tot maart (zoals het eerst was).
Waarom weet je zo zeker dat ik geen kans maak?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat reiskosten van je huis naar werk niet vergoed hoeven te worden door een verzekeringsmaatschappij die jouw scooter moet verzekeren. Ze hebben een fout gemaakt en daardoor is hij niet verzekerd, dit kan je daar regelen dat hij alsnog verzekerd moet worden, maar ze hebben niets met jouw reiskosten voor je werk te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door hun fout is mijn scooter niet verzekert, door hun fout mag ik dus de weg niet op, door hun fout moet ik dus met openbaar vervoer.
En het regelen duurt ook lang, aangezien alles met post gaat.
Vrij oneerlijk eigenlijk dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoever woon jij van je werk af als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n 18/19 km.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, zou de fiets een uitkomst zijn? Geen kosten, alleen misschien om het half jaar nieuwe banden. Maar on topic: Ook al hebben hun een vergissing gemaakt, dit is menselijk, dat maken wij ook wel eens, verplichten hun jou niet dan maar kosten aan openbaar vervoer te maken. Woont er geen collega in de buurt of halverwege?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd: een scooter verzekeren kan met 1 telefoontje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet gewoon verzekeren maar omzetten, dit is meer werk ivm schade vrije jaren afstaan etc en de al wel betaalde premie. Fiets is geen uitkomst ivm ziekte en ik werk onregelmatige tijden dus met een collega heeft ook geen zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin, ze kunnen je meteen in de verzekering zetten en dan achteraf de premie bepalen die je moet gaan betalen. Je belt ze morgen op en je zegt dat dat zo gaat en niet anders. Zijn ze helemaal betoeterd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle je begrijpt het niet. Het is een bestaande verzekering alleen op iemand anders zn naam, alles is gewoon hetzelfde en dat willen we ook zo houden behalve dus de naam. De premie is al betaald tot maart, dus ik hoef tot maart geen premie te betalen, tenzij ikzelf een verzekering erbij ga aanvragen. Er is alleen wat mis gegaan bij hun met overzetten.
Ik kan wel bellen maar ik heb de gegevens van de verzekerde nu niet bij de hand.

Antwoorden (1)

Is het niet mogelijk om de scooter verzekering als die nog geldig is bij je moeder(s) adres tijdelijk te hand haven , op basis van , dat je zogenaamd de scooter leent van je moeder tot alles goed is geregeld , zoiets had-ik ooit met mijn dochter , met een autootje dat stond op onze naam , en ik betaalde ook de verzekering , omdat zij nog niet zoveel verdiende , na korte tijd nam zij dit over ,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is het nu een beetje te laat voor haha alles is al in gang gezet. En ik woon nu 160 km van mijn ouders vandaan, dus heel handig is het niet.