Is een dagvaarding voor aanmaningskosten reeel?

Ik kreeg een aanslag van een waterschap. Door omstandigheden Ziekte en vakantie is die niet op tijd betaald. Toen kwam een aanmaning, verhoogd met €6,00. Ik heb dat bedrag betaald maar niet de aanmaningskosten. Nu krijg ik een dagvaarding voor die € 6,00. volgens mij is dat niet reeel omdat dit bedrag eel later is toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste is, denk ik, gewoon betalen. Er zijn dus wel omstandigheden aan te voeren dat je te laat was e.d. maar dat zal niet zomaar geaccepteerd worden. Als je het voor laat komen bij de rechter heb je heeeel weinig kans. Verder is het ook zo dat het je weer een halve of een hele dag kost plus het vervoer naar de rechtbank en dan ben je alles bij elkaar heel wat meer kwijt. Ik kan me wel het gevoel erbij voorstellen dat je het wat onrechtmatig vindt.
Maar wil je daar zoveel voor doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jou werkgever ziek is of op vakantie verwacht je toch ook je salaris ? Gewoon de aanmaning betalen.... je wist immers dat je te laat had betaald

Toegevoegd na 1 minuut:
alle voortvloeiende consequenties heb je zelf op je afgeroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat die €6,00 kwijtgescholden word is nihiel.
Gewoon betalen, want de kosten om het voor de rechter te laten komen zeker boven de €100,00 uit.
En dan wordt het een heel duur grapje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het voorkomt, dan is het reëel, komt het nooit voor dan is het niet reëel...

Ze proberen steeds meer en kijken hoe ver ze kunnen gaan... Ze zijn vindingrijk en proberen steeds weer nieuwe dingen... En als het lukt, dan kassa... En als het niet lukt, gewoon doorgaan tot het lukt...

Ze proberen het gewoon...