Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een dagvaarding voor aanmaningskosten reeel?

Ik kreeg een aanslag van een waterschap. Door omstandigheden Ziekte en vakantie is die niet op tijd betaald. Toen kwam een aanmaning, verhoogd met €6,00. Ik heb dat bedrag betaald maar niet de aanmaningskosten. Nu krijg ik een dagvaarding voor die € 6,00. volgens mij is dat niet reeel omdat dit bedrag eel later is toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
995

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste is, denk ik, gewoon betalen. Er zijn dus wel omstandigheden aan te voeren dat je te laat was e.d. maar dat zal niet zomaar geaccepteerd worden. Als je het voor laat komen bij de rechter heb je heeeel weinig kans. Verder is het ook zo dat het je weer een halve of een hele dag kost plus het vervoer naar de rechtbank en dan ben je alles bij elkaar heel wat meer kwijt. Ik kan me wel het gevoel erbij voorstellen dat je het wat onrechtmatig vindt.
Maar wil je daar zoveel voor doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jou werkgever ziek is of op vakantie verwacht je toch ook je salaris ? Gewoon de aanmaning betalen.... je wist immers dat je te laat had betaald

Toegevoegd na 1 minuut:
alle voortvloeiende consequenties heb je zelf op je afgeroepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat die €6,00 kwijtgescholden word is nihiel.
Gewoon betalen, want de kosten om het voor de rechter te laten komen zeker boven de €100,00 uit.
En dan wordt het een heel duur grapje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het voorkomt, dan is het reëel, komt het nooit voor dan is het niet reëel...

Ze proberen steeds meer en kijken hoe ver ze kunnen gaan... Ze zijn vindingrijk en proberen steeds weer nieuwe dingen... En als het lukt, dan kassa... En als het niet lukt, gewoon doorgaan tot het lukt...

Ze proberen het gewoon...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding