Nota Nederlandse Energie Maatschappij elke maand anders, is dit bij iedereen zo?

Bij de Nederlandse Energie Maatschappij betaal ik automatisch. Nu valt het mij op dat ik iedere maand een ander bedrag moet betalen. De verschillen zijn fors. Ik heb een vast contract voor een jaar, dus de prijzen gaan voor mij niet omhoog. Ik heb mij aangemeld via gaslicht.com en daarvan heb ik ook een tarievenlijst ontvangen. Ondanks dat, worden er andere tarieven berekend. Is meer mensen dit opgevallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee, ik betaal iedere maand hetzelfde. Een bedrag, berekend naar de hoeveelheden stroom en gas die ik het afgelopen jaar afgenomen heb. Ik zou ze morgen maar even bellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee hoe de NEM dat doet, maar bij (bijna) alle maatschappijen betaal je een vast maandbedrag. Aan het eind van het jaar wordt dan de meterstand opgenomen en wordt het verschil tussen het geschat verbruik en het werkelijke verbruik verrekend.
Soms krijg je geld terug, en dan wordt het maand bedrag naar beneden bijgesteld, soms moet je bijbetaten en dan wordt het maand bedrag naar boven bijgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betaal ook een vast bedrag per maand en lijkt tot nu toe goed te gaan, heb je niet een aantal maanden korting gehad en dat je nu de normale bedrag betaald? vergelijk het eens met je oude leverancier of met iemand met een gelijke huis en verbruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit sinds maart bij Nuon en daar betaal ik per augustus ook ineens een ander bedrag. Nuon stelt dus dat ze het maandbedrag mogen bijstellen wanneer de energieprijzen fors stijgen. Dit doen ze om te voorkomen dat je aan het eind van het jaar fiks moet bijbetalen. Maar het was geen fors verschil moet ik zeggen. Zo'n 10 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, ik zat tot 8 maanden geleden ook bij Nuon, maar dat heb ik daar niet meegemaakt. Nieuw beleid zeker.