Kan ik uitwonende beurs aanvragen?

Ik wil graag intrekken bij een familielid. Ik ga geen huur betalen. Alleen kostgeld. Dus alleen een bepaald bedrag voor water, licht voedsel enz. Kan ik nu uitwonende beurs aanvragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt er wel op. De uitwonende beurs is bedoelt voor mensen die niet bij hun ouders wonen. Overige familie wordt niet genoemd. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/hoger-onderwijs/collegegeld-en-studiefinanciering/aanpak-misbruik-uitwonendenbeurs Aanpassing Wet studiefinanciering 2000 In het wetsvoorstel dat op 1 januari 2012 in werking moet treden, wordt voor het vaststellen van het recht op een uitwonendenbeurs gekeken naar het GBA-adres. Dit adres moet een andere zijn dan het GBA-adres van de ouders. Als het feitelijke woonadres van de uitwonende student niet overeenkomt met het in de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) geregistreerde adres, dan wordt de basisbeurs omgezet naar een lagere beurs voor thuiswonende studenten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100