Had ik het IBAN- en BIC nummer moeten vermelden?

Ik heb een betelling gedaan bij Apple online Store via bankoverschrijving, maar heb hierbij alleen de begunstigde, mijn naam, referentienummer en bestelnummer vermeld. Zie nu in een mail ook IBAN en BIC staan, maar die staan dus niet in de beschrijving van de overschrijving. Had dat gemoeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het een binnenlandse betaling betreft. Dan is IBAN niet nodig en komt het met het Nederlandse rekeningnummer helemaal goed. Pas als de betaling over de grens binnen de EU-zone moet plaatsvinden is IBAN/BIC eigenlijk wel een vereiste. Dan wordt zo'n betaling ook gratis uitgevoerd. Hier in Nederland hebben wij nu allemaal een IBAN-rekeningnummer. Dit is onder meer bedoeld als uniformiteit in Europese bankrekeningnummers. Wellicht zal over enige tijd dit IBAN moeten worden ingevuld bij het betalingsverkeer binnen Nederland, maar zoals gezegd is het nu nog geen enkel probleem het 9-cijferig (of de postbank)rekeningnummers te gebruiken. Die nummers zijn binnen Nederland namelijk uniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het geld moet naar Rabobank Bunnik (dat is vlakbij Utrecht). Thanx!
Weet je toevallig ook het volgende: naam van Begunstigde is 'WorldPay Customer Payments', maar dat was te lang voor het vakje tijdens het betalen. Dus ik heb daar 'WorldPay Ltd.' neergezet. Dit is de 'verwerker van betalingen', zoals het in het mailtje van Apple staat. Maakt dit uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat het wel goed hoor. Op de voormalige Postbankrekening (nu ING) nummers na, wordt er tegenwoordig niet meer aan naam/nummer controle gedaan. Omdat het naar de Rabobank moet, gaat het vast wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Unoon, ik sluit me helemaal aan bij het antwoord van paca29. Dit is 100% goed gekomen. Stel dat het naar een voormalig postbankrekeningnummer was gegaan en ze zouden het door naam/nummercontrole hebben onderschept, dan heb je het bedrag doorgaans al de 2e werkdag na de overboeking op je rekening terug.
Je hebt trouwens de ingekorte naam perfect vermeld.