Als ik ergens ingeschreven sta als zijnde een briefadres. Kunnen deurwaarders daar dan ook komen?

Geen verdere uitleg nodig denk ik.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb op dit moment geen vast woonadres.. Kom uit een rot tijd, en slaap nu een beetje overal en nergens. Een vriend van mij bied nu aan om bij hem een briefadres op te geven, zodat mijn zorgverzekering door kan lopen. Maar ik wil niet dat hij problemen krijgt door mijn schulden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.5K

Antwoorden (7)

Ja zeker .
De adres war degene staat ingeschreven daar word ook verwacht dat diegene daar woont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deurwaarders kunnen sowieso op jouw gewone adres komen omdat de gemeente dat heeft. Dus het maakt niet uit of je een briefadres doorgeeft of je gewone adres. De deurwaarders komen toch wel achter waar je woont, dat is omdat de gemeente dus je adres heeft en als je instanties zoals water en licht belt moet je ook je gewone adres aan hen doorgeven, anders krijg je natuurlijk geen water en licht! Dus ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Joolaar;

De vraag stellen is hem beantwoorden volgens mij; bij een postbusadres is het moeilijk aanbellen. Dat wil niet zeggen dat een deurwaarder je niet kan opsporen voor beslaglegging of het overhandigen van dwangbevelen. Het hangt van de hoogte van de schuld af hoeveel moeite ze ervoor (kunnen) doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja echt wel, helaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult toch ook nog ergens ingeschreven moeten staan als zijnde woonachtig, tenzij je daadwerkelijk dakloos bent. Is er verder geen adres van je bekend, dan kan de deurwaarder inderdaad bij je 'postadres' voor de stoep staan - al is het maar met een bevelschrift.

Ze kunnen echter geen beslag leggen op een briefadres.
over het algemeen wordt het desalniettemin ernstig afgeraden een postadres ter beschikking te stellen van iemand die problemen heeft met deurwaarders. De vraag is dus of iemand bereid is dat risico voor je te nemen, want als jij je schuldig maakt aan ontduiking, zijn ze wel degelijk medeplichtig.
En een postares gebruiken terwijl je zelf een ander woonadres hebt, kan je op nog een heleboel extra kosten komen te staan.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt een BRIEFadres hebt dan kan een deurwaarder helemaal niets doen. je hebt dan een overeenkomst met de bewoner van dat huis dat die post voor jou door zal geven aan jou. Niets meer of minder.

Om een dergelijk briefadres te krijgen moet je wel langs de gemeente om aan te geven dat het hier een briefadres betreft.

Zie ook de bron;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enigste juiste antwoord. Een briefadres is geen verblijfadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd verwarring hierover ook onder clienten
Hij komt daardoor niet in de problemen. Je kan dat gewoon doen. Een briefadres krijg je voor 6 maanden . In die 6 maanden gebeurt er nauwelijks wat. je krijgt wel brieven maar dat is voor jou beter om inzicht te krijgen. De woning is van hem (vriend). Spullen zijn van hem. Zij hebben daar niks te zeggen of te doen. Het duurt zoiezo een aantal maanden voor deze deurwaarder(s) daadwerkelijk aan zouden bellen en bij briefadres is ook te merken via de gemeente dat het geen woonadres is. En zou je wel een eigenwijze deurwaarder hebben dan kan je je de volgende dag weer uitschrijven. Ik ben zelf op deze manier er ook uitgekropen, enige mogelijkheid die er toen nog was. Als je geen werk hebt kun je via deze weg ook uitkering aanvragen die je dan gedeeltelijk krijgt tot je een eigen woning kunt krijgen en vanaf dat moment is het afspraken maken met deurwaarder zodat ze niet meer aanbellen en jij geleidelijk ervan af komt. Met een laag inkomen hoef je dit alleen te bewijzen aan betreffende deurwaarder en ze zetten het voor een tijdje op pauze.