Wat betekent het als het totaal bedrag op eenbalans is gestegen vergeleken met voorafgaande jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan verschillende dingen betekenen. Het kan zijn dat je meer vaste activa hebt aangetrokken (bedrijfspand oid), of dat je meer vlottende activa hebt (meer geld in kas, liquide middelen, dat er een lening is afgesloten). Het kan heel veel betekenen; je hebt de specificatie van de balans nodig om te vergelijken met vorig jaar om te zien waar het verschil in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de balanstelling is toegenomen betekent dat de bezittingen in waarde zijn toegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel antwoorden mogelijk op deze vraag. Een hiervan is zelfs het kan ook helemaal niets betekenen. Je debiteuren kunnen misschien later betaald hebben daardoor is die post hoger maar dat zegt niets als ze bijvoorbeeld wel 2 januari hebben betaald. Het hoeft niet perse iets met bezittingen te maken te hebben. Maar je moet de individuele posten bekijken om hier een goed antwoord op te geven.