Hoeveel kost een rol muntgeld?

Ik wil een vriend een hele berg stuivers geven voor z'n verjaardag, en ik denk dat een rol bij de bank het handigst is. Op de site van ING staat dat er kosten aan verbonden zijn, maar hoeveel is dat? 2% is nog wel te overzien, maar als het standaard 50 cent per rol is natuurlijk niet.

Dus hoeveel kost een rol met vijfcentmuntjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan hoeveel die rol inhoud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kosten 2,50. Evt. kosten die de bank in rekening brengt, weet ik niet. Probeer eens een rolletje te wisselen bij een benzinepomp! liefs

Antwoorden (2)

Dat is helemaal niet zo duur. Bij de Frieslandbank kost dat 40 Eurocent per rol. Bij andere banken zal dat niet veel duurder zijn. Wèl denk ik dat je een relatie moet hebben met een bank, om een rol muntgeld te kopen. Zo maar een bank binnenlopen en zeggen: "doet u mij maar een rolletje stuivers", is er denk ik niet bij.

Ik denk dat je de meeste kans maakt, om een paar banken te bellen. Als je even uitlegt, waar het voor is, zal er best een bank zijn, die je even aan zo'n rol (tegen betaling) wil helpen.

Ook kun je natuurlijk bij een bakker of groenteman die je goed kent, en klant bent, vragen wat het hem kost, om zo'n rol te kopen. Dan vraag je gewoon of hij er één extra wil inkopen, en dat jij de kosten voor je rekening neemt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de plaatselijke Rabo betaalde ik 50 cent aan kosten voor elke rol die ik uit de muntrolautomaat haalde. Daar hoef je geen klant voor te zijn, met een bankpas van een collega/concurrent bank werkte het ook. Nu is het alleen nog even uitzoeken hoeveel 5 cent stukken er in zo'n rol zitten. Kun je achterkomen door te bellen of even binnen te lopen bij een bak met een muntrol automaat of door met je bankpas even een transactie te beginnen bij zo'n automaat. De transactie afbreken kan altijd nog als het je te duur wordt. Ik denkt trouwens dat je toch met aardig hoge kosten te maken krijgt want een paar muntrollen maakt nog een berg geld. Als je nog tijd hebt kan je beter gaan sparen en ruilen, heb je voor jezelf ook meer en langer lol bij het verhaal.