Waar kan je tegenwoordig nog chippen? Gaat het chippen eruit? En hoe kan je je geld van je pasje er weer af krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan op heel veel plaatsen chippen, bij de supermarkt geeft het PIN-apparaat bij insteken van de pas de keuze uit pinnen of chippen.
In veel grote steden werkt ook de parkeerautomaat op chip, dat is veel handiger dan loss\e muntjes.
Je kan het geld van je pas afkrijgen door bij een oplaadpunt de optie "terugstorten" te kiezen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het lijkt mij niet dat deze manier van betalen spoedig gaat verdwijnen.
Vooral bij parkeerautomaten is het prettig dat niet voor elke transactie een verbinding met de banken nodig is, ze worden gewoon eens in de zoveel dagen met een apparaatje uitgelezen waarna alle transacties met de banken gecommuniceerd wordt.

Toegevoegd na 8 minuten:
wordt = worden :-$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van het beleid van de winkel af of je naast pinnen ook kunt chippen.
Omdat een abonnement voor een PIN-apparaat met beide mogelijkheden iets duurder is zal in sommige winkels chippen niet mogelijk zijn, maar voor de parkeerautomaat blijft het juist de enige optie.

Andere antwoorden (2)

In de meeste supermarkten kun je nog chippen en alle parkeerautomaten in garages. Bij de bank kun je het geld laten terugstorten op je rekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op bijna alle hogescholen en universiteiten kun je bij
de kantine alleen met een chipknip betalen.

Dus ik denk niet dat het chippen binnenkort gaat verdwijnen.

En bij een apparaat genaamd een oplaadpunt kun
je het geld van je pasje af krijgen.
(Die liggen meestal naast een geldopname apparaat).

Door:

1) Je pinpas in de gleuf te stoppen.
2) Je pincode invoeren
3) Op de vraagteken knop drukken
4) Wachten en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet iets, als je op het vraagteken drukt krijg je alleen je saldo te zien! Als je op een 1 drukt wordt er gevraagd, wilt u het tegoed terug storten op uw rekening? Doe je bevestigend Ja dan pas is je chiptegoed terug gestort op je rekening