In de meeste gevallen kun je de betreffende organisatie schriftelijk laten weten dat je de machtiging wilt intrekken.
In een aantal gevallen kan dit ook al per email.
De organisatie moet daar gehoor aan geven.
Mocht de organisatie geen gehoor geven aan de intrekking van de machtiging, dan kun je totdat het wel goed geregeld is de afschrijvingen die dan toch nog plaatsvinden terughalen. (storneren heet dat). Binnen internetbankieren gaat dit vrij simpel.
Oh ja, vraag ook altijd om een bevestiging van het feit dat de machtiging is ingetrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daarvoor moet je aanvankelijk bij de organisatie zijn aan wie je de machtiging hebt verstrekt; als deze geen gehoor geven aan je intrekking van de toesteming om geld af te schrijven kun je je tot je bank wenden.

Reden dat je het eerst bij de organisatie zou moeten melden is dat deze door de banken heel kritisch bekeken worden als ze te veel ingetrokken machtigingen krijgen, en dat eventueel hun mogelijkheid tot automatische incasso ingetrokken kan worden (bij iedereen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij je bank kun je een formulier halen, een rode kaart, die je invult en afgeeft bij je bank en dan is de machtiging ingetrokken. je kunt ook het bedrijf bellen/schrijven/mailen, zij sturen je dan dezelfde kaart op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemeen
De intrekking van een machtiging stuur je aan degene aan ie je de machtiging eerder hebt afgegeven.

Maar als je iemand hebt gemachtigd om voor je bankrekening te tekenen (dus daarover te beschikken) dan heb je daarover de bank geinformeerd. Dan moet je de bank informeren als je de machtiging wenst in te trekken.