Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welke winkels kan je welke statiegeldflessen inleveren en wat zijn de beloningen hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
137.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij alle supermarkten kun je zo goed als alle statiegeldflessen inleveren.

De "beloningen" hiervoor zijn de bedragen die op de etiketten van de flessen vermeld zijn.
(oftewel de bedragen die je er zelf voor betaald hebt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jouw stukje suggereerd dat je het aankoopbedrag terugkrijgt. Dat is niet waar. Meestal zon 25 ct per fles
Bij alle supermarkten kun je ze inleveren. Je krijgt overal hetzelfde terug; 25 cent per plastic fles(cola sinas etc.) en 15 cent per bierflesje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Maar dit bedoel ik dus, want op wikipedia staat bijvoorbeeld dat je voor een bierflesje 10 cent krijgt. Maar ik hoor mijn ouders er ook wel eens over dat je sommige flessen alleen bij de Aldi kunt inleveren bijvoorbeeld, en sommige flessen alleen bij de Lidl. (meestal die dunne). En die 'dikke' flessen kan ik dan gewoon bij zowel de AH als de DEKA inleveren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook maar 10 cent voor bierfles. En inderdaad kunnen er winkels zijn die flessen weigeren
Het inleveren van statiegeldflessen levert geen beloning op! Je krijgt alleen daarmee het eerder geïnvesteerde kapitaal (zonder rente) terug....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling op de rest: aldi en lidl weigeren mee te doen aan het maken van universele flessen die de apparaten van bv. AH, C1000 wel pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding