Een bank/kredietinstelling kijkt naar de verhouding inkomsten-uitgaven en op basis daarvan beoordelen ze of jij geld kan lenen en zoja hoeveel. Maar let op, bij veel kredietinstellingen kun je vaak meer lenen dan eigenlijk verantwoord is. Dus zet vooral zelf even al je inkomsten en uitgaven per maand op een rijtje. En vergeet daarbij ook niet de kosten die je ééns per jaar betaalt. Het beste kun je de afgelopen 12 maanden nemen. Het klinkt heel raar, maar stel dat je nu maandelijks al regelmatig te kort komt, dan moet je niet aan een lening beginnen, want dan raak je steeds verder in de schulden omdat je de rente en/of aflossing dan niet kunt betalen. Kom je nu maandelijks te kort, dan moet je wat veranderen aan je uitgavenpatroon, i.p.v. een lening afsluiten. Hou je nu iedere maand een bedrag over, dan is er misschien nog wel ruimte.
Dus ga vooral voor jezelf na of het verantwoord is om geld te lenen. Vertrouw hiervoor niet op de banken/kredietinstellingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter antwoord kun je niet krijgen. Dikke + van mij. Wees voorzichtig met geld lenen, voor je het weet zit je dik in de schulden.