Bestaat er tegenwoordig nog een tegemoetkoming in schoolkosten (middelbaar)?

Kun je ergens een deel terugkrijgen? alleenstaande moeder van 2 jongens die volgend jaar naar de middelbare school gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Naar mijn weten krijg je hulp bij je kosten. Helaas weet ik zelf niet waar maar je kan studiefinanciering even bellen hun kunnen je het beste adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op of in de buurt van het bijstandsniveau zit zou je eens kunnen gaan praten met de soc dienst.
Voor kinderen van 4 tot 18 jaar bestaan verder Stichting Leergeld, deze stichting geeft ondersteuning kosten voor de maatschappelijke bezigheden voor kinderen zoals: clublidmaatschap, schoolreisjes en nog andere dingen die ik zo snel niet weet.

Vergoedingen kunnen dus variëren van fiets, computer, sport- cultuurkosten en eventueel schoolkosten. Wilt u weten wat Stichting Leergeld in uw gemeente specifiek vergoed? Klikt u dan op regio’s en lees daar verder.
anneliez
12 jaar geleden
je hebt recht op veel belastingteruggave, o.a alleenstaande ouderkorting, huurtoeslag, zorgtoeslag, kijk even of je dat hebt en bel anders de belasting even. Er bestaat ook een toeslag studiekosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve bepaalde mogelijkheden tav bijzondere bijstand gemeente, zijn er geen vergoedingen / tegemoetkomingen meer voor het regulier voortgezet onderwijs.
Als u werkt, houdt u er dan rekening mee dat de iack (inkomensafhankelijke combinatiekorting) afgelopen is als uw jongste kind aan het eind van het belastingjaar 12 jaar is geworden. Dat kan een fikse belastingtegenvaller betekenen.
Onderstaande info is van de DUO-IB groep:

------------------------------------------------------------------
Regulier voortgezet onderwijs
De tegemoetkoming ouders is per 1 januari 2010 voor leerlingen in het regulier voortgezet onderwijs verdwenen. Per die datum is het kindgebonden budget van de Belastingdienst verhoogd. Daarnaast krijgen leerlingen in het regulier voortgezet onderwijs op school gratis schoolboeken.
fisbel