Wat wordt bedoeld met ''acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld"?

Ik zie deze opmerking vaak in de krant staan bij advertenties voor vacature's. Wat wordt hiermee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Met een zin als 'Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld' bedoelt de plaatser van de advertentie dat hij er geen prijs op stelt dat andere bedrijven op basis van die advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.

In personeelsadvertenties wordt met deze zin vaak concreet bedoeld dat werving-en-selectiebureaus en headhunters niet hoeven aan te kloppen met het aanbod om een geschikte kandidaat voor de vacature te zoeken. In bredere zin wil een bedrijf er ook weleens mee aangeven dat het niet benaderd wil worden als potentiële klant of opdrachtgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daarmee wordt bedoeld dat je alleen op zoek bent naar sollicitanten en niet naar bureau's die hun werk ervan hebben gemaakt om kandidaten aan te leveren voor veel geld.
Maar ik kan je verzekeren dat zo een zin niets uitricht.
Wat een stalkers zijn dat!
AWM
14 jaar geleden
Dat wil zeggen dat men er niet van gediend is als bedrijven naar aanleiding van de advertentie hun spullen of diensten aanbieden. Bijvoorbeeld een keukenfabrikant vraagt personeel, en een fabrikant van spoelbakken gaat aanbiedingen doen. (per post en/of telefoon en/of e-mail).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bovenstaande klopt, maar het is eigenlijk een loze opmerking die iedereen zonder nadenken in een advertentie propt. En dan is er niemand die durft te zeggen 'dat kan er wel uit', want iedereen doet het toch?
Het is immers niet zo dat acquisiteurs de kranten napluizen naar die ene advertentie waar het niet onderin staat.