Krijg je 100% doorbetaald als je je ziek meld?

İs het zo dat de werkgever je gewoon doorbetaald als je je ziek meld bijv voor een week, of zijn de eerste 2 dagen van de ziekmelding voor eigen risico ( als beroep apothekersassistente)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit is afhankelijk van bijvoorbeeld de cao waar je onder valt. Anders is het 100%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad afhankelijk van het beleid van je bedrijf of aan de COA waarbij ze zijn aangesloten.

mijn bedrijf heeft het zo dat de eerste 2 dagen voor eigen kosten zijn en je daarna 70% krijgt. Dus het is niet overal zo dat je automatisch doorbetaald krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er binnen jouw bedrijf geen andere afspraken zijn gemaakt hierover (dus een cao) dan geldt dat je 70% van je laatst verdiende loon krijgt.

Veel bedrijven vullen het aan tot 100% voor een bepaalde periode.